środa, 31 marca 2021

Charlotte Brontë - Dziwne losy Jane Eyre [powieść klasyczna]





Czytacie czasem klasykę? Jeśli tak, to mam dla Was dobrą wiadomość. Wydawnictwo Świat Książki przygotowało piękne wydania klasycznych powieści sióstr Brontë oraz Jane Austen. Tytułów takich jak „Wichrowe wzgórza”, „Duma i uprzedzenie” czy „Dziwne losy Jane Eyre” chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Seria „Klasyka z jedwabnymi okładkami” to książki w kwiecistych twardych okładkach w różnych kolorach, powleczonych przyjemnym w dotyku materiałem. Prezentują się naprawdę cudnie! 

Przyznam się szczerze, że jakoś mnie do klasyki nigdy nie ciągnęło, ale teraz mam okazję to nadrobić, bo książka „Dziwne losy Jane Eyre” zapowiada się dość ciekawie. 


A dla niezaznajomionych z tą pozycją na zachętę wrzucam opis: 

Historia młodej dziewczyny, która po stracie obojga rodziców, trafia do domu brata swojej matki. Nie potrafi jednak obudzić uczuć u ciotki, która – gdy tylko nadarza się okazja – pozbywa się dziewczynki, wysyłając ją do szkoły dla sierot, słynącej z surowego rygoru. Jane jednak udaje się przeżyć, zdobywa wykształcenie i wreszcie znajduje pracę jako guwernantka, w domu Edwarda Rochestera, samotnie wychowującego przysposobioną córkę. Wydawałoby się, że tu wreszcie znajdzie prawdziwe szczęście. Jednak los upomni się zadośćuczynienia za winy z przeszłości jej ukochanego pana. Jane nocą ucieka szukać swojej własnej drogi…

[opis pochodzi od wydawcy]



1 komentarz:

  1. Mnie do klasyki też nie ciągnie, ale przyznam, że książka prezentuje się pięknie

    OdpowiedzUsuń